אחד המשפטים המפורסמים ביותר הוא – “מה שלא ניתן למדוד, לא ניתן לנהל”. ואם יורשה לנו להמשיך את המשפט – מה שלא ניתן לנהל, לא ניתן לשפר.

עסקים רבים מתנהלים ללא מדידה ונגררים אחרי נסיבות היום יום. הם מתנהלים מכח האנרציה ואינם מודעים לכסף הרב שהם עשויים לחסוך מיישום תהליכי מדידה והתייעלות פשוטים.

אז מה זה KPI ולמה צריך את זה?

מדובר במדדים מרכזיים המשקפים לנו את מצבנו ומאפשרים לנו לזהות איפה אנו נמצאים בדרך להגשמה של יעדים שהצבנו לעצמנו.

מדדים אלו שונים מתחושות ובניגוד לאינטואיציה, הם מדוייקים ומאפשרים שיפור מתמיד של ביצועים וייעול תהליכי עבודה. האם אנחנו בכיוון? במה עלינו להתמקד? באילו תחומים איבדנו שליטה? איפה חסרה תשומת לב? איך נדע שאנו עומדים על פתחו של משבר?

מדדים אלו הם לוח מחוונים שעוזר לבעלי עסקים לקבל החלטות על בסיס עובדות ולא תחושת בטן.

אילו מדדים נטמיע בעסק שלכם?

באופן טבעי לכל עסק מטרות משלו, תרבות ארגונית, סביבה עסקית ותהליכי עבודה שונים. עם זאת, לכל העסקים חשוב שיהיו יעדים מדידים ותהליכים מדודים המותאמים להם.

את המדדים אנו מחלצים מתהליכי העבודה ומהתהליכים העסקיים המרכזיים של העסק. המדדים מותאמים לחזון, למטרות העסק ומאפשרים מעקב שוטף לשיפור, למידה והסקת מסקנות.

האם אתם באמת יודעים מה מצב העסק שלכם?

לא אחת אנו נתקלים בחברות שלפתע נכנסות למשבר – עומס תיקים מפתיע שמביא עימו ריקושטים לא נעימים של לקוחות זועמים או המקרה ההפוך – חלל ריק שלפתע נוצר, ללא לקוחות. ירידה דרסטית בהכנסות, איבוד מפתיע של הובלת שוק במוצר מסויים ועוד.

הניסיון מלמד שב- 99% מהמקרים הכתובת הייתה על הקיר, פשוט אף אחד לא טרח לנסות ולקרוא אותה.

בעלי עסקים ומנהלים רבים מסתמכים בניהול על אינטואיציה. אומנם אינטואיציה טובה עשויה לסייע לנו בחיים, אבל לרוב, בעולם העסקים, היא משענת קנה רצוץ, שעשויה להוליד טעויות הרות גורל.

כל עסק חייב מערכת מדידה שתאפשר לו להיות עם היד על הדופק ובכל רגע נתון לדעת מהם המדדים המספריים המדוייקים של גורמים מרכזיים, כגון נתוני מכירות, שיווק, ייצור ועוד.

הדבר חשוב על אחת כמה וכמה להתפתחות והתייעלות.

אם גם אתם מרגישים שאתם לא בשליטה על העסק? שאתם לא ממצים את המשאבים בעסק? שחסר לכם מצפן ארגוני? שאתם שומעים סיפורים על מאמצים ועשייה אבל התוצאות נראות הרבה פחות טוב.

אם גם אתם מתקשים להבין למה זה לא מצליח? ולא מצליחים לשים את האצבע על הכשלים, אתם חייבים לטמיע מנגנוני מדידה.

ניהול ביצועי ספקים - ארז לוי - פיתוח עסקים לצמיחה

לייצר מדדים תפעוליים - להתחיל לראות את המציאות העסקית

תהליך יצירת מדדים תפעוליים (KPI) מורכב ממספר שלבים מרכזיים:

בתחילת התהליך נסקור את התהליכים בעסק, סביבת העבודה, הספקים וההתקשרויות עימם, ניהול המלאי, לוגיסטיקה, הפצה, שרשרת האספקה ושלל הגורמים המניעים את העסק.

לאחר מיפוי תמונת המצב בכל תחום, נמיין את התהליכים לקטגוריות ונחלץ מדדים ברורים שיהוו אבן בוחן ליעילות כל תהליך ותהליך.

כך למשל נקבע מדדי מכירה, שיווק, ייצור היורדים לפרטי פרטים.

נווט להצלחה העסקית - בניית תכנית עבודה שנתית - ארז לוי - פיתוח עסקים לצמיחה

“אני עובד עם ארז כבר כמה חודשים. ארז מביא הרבה ניסיון, פרספקטיבה שונה, יכולת לזהות מה צריך להשתפר ולבצע שינוי. בתהליך שהיה לנו יחד ארז הביא הרבה ערך לצוות שלנו ועסקים. ארז הוא מקצוען אמיתי ותמיכה גדולה עבורנו. תודה ארז.”

אורי קאפולר – סמנכ”ל הייקון

highcon-logo - הייקון לוגו - לוגו

נעים להכיר - ארז לוי

שלום רב, שמי ארז לוי, מנכ”ל עסקית, בעל ניסיון של עשרים שנה בניהול בכיר של רכש ושרשרת אספקה בחברות תעשייה וטכנולוגיה מתקדמות (אפלייד מטריאלס). בתפקידי הטמעתי שיטות של KPI ומדדים בתחומים שונים של ייצור, לוגיסטיקה, רכש וניהול שרשרת האספקה. החוכמה היא לא רק למדוד, אלא למדוד את הדברים הנכונים, למדוד בפשטות ובתדירות נכונה. יש הרבה ארגונים עם מדדים גרפים לוחות יפים , אבל זה לא זה. מנסיוני החוכמה היא בפשטות ובפרטים, ואלו חייבים להתאים למטרות העסק !

בשנים האחרונות בעסקית אנחנו מלווים עשרות חברות, ביישום של תהליכי ניהול תפעול מתקדם והטמעה של מערכת מדדים לניהול ובקרה התהליכים העיקריים בארגון – יחד נבנה את המדדים התפעוליים גם אצלכם בארגון.

לקריאה נוספת:

  1. בניית תכנית עבודה שנתית
  2. מנכ”ל קל להשכיר
  3. קורסים וסדנאות
ארז לוי - מנכ

צרו קשר במרחק של קליק אחד

הזניקו את העסק שלכם עם תהליך מדידה מדוייק.

צרו עימנו קשר בטלפון 054-8049006 לייעוץ ראשוני ללא התחייבות או מלאו את הטופס הבא:

שדות חובה למילוי מסומנים ב- *



אנו מאשרים קבלת ניוזלטר ופרסומות למייל

עסקים מומלצים